,,Triky“ predajcov alebo prečo (zvykneme) kúpiť viac ako chceme

Autor: Peter Múčka | 6.9.2014 o 14:54 | Karma článku: 6,91 | Prečítané:  2075x

Zrejme to poznáte. Idete si kúpiť len pár drobností do vášho obchodu a keď prídete k pokladni, zrazu máte toho v košíku oveľa viac, ako ste pôvodne chceli. Akými spôsobmi obchodníci dosahujú, že si u nich kúpime viac ako chceme? Nuž, treba povedať, že v obchode nič nie je náhoda a veľa ,,drobnosti“ má svoj význam. 

      1.Nápadné výkladové okno

Ide človek po fádnej ulici a čo ho zaujme najviac? Niečo veľké, farebné, aspoň trochu výnimočné a presne takým je častokrát  výkladové okno určitého supermarketu. A zákazník sa rozhodne už len zo záujmu vkročiť do predajne. Prvý úspech obchodu.

      2. Pokojná hudba

Keď vkročí uponáhľaný, možno aj trochu pod stresom, zákazník, vӓčšinou má v úmysle rýchlo prejsť predajňou k tovaru, o ktorý má záujem. Započuje však príjemnú, populárnu hudbu a či si to prizná alebo nie, do istej miery je ňou ovplyvnený. Táto tichá, relaxujúca hudba na neho pôsobí uvoľňujúco a raz darmo – uvoľnený zákazník je dobrý zákazník a  nakúpi viac ako uponáhľaný.

Ak by bola hudba hraná hlasnejšia, zákazníka by to nútilo nakupovať rýchlejšie a tým pádom by aj niektoré regály prešiel bez toho, aby sa na ne lepšie pozrel. A keď sa človek len tak túla po obchode, nakúpi aj niečo čo nepotrebuje a pôvodne to ani nechcel.

    3. Papieriky s nápisom ,,akcia"

Pre farebné papieriky upozorňujúce na tovar v akcií platia tiež isté pravidlá: musia mať svetlé, zvyčajne žlté a červené, farby. Lebo práve svetlé, primerane výrazné farby najviac upútajú pozornosť zákazníka.

Dokonca záleží aj na ich uložení v regáloch: keď si ich dôkladnejšie všimnete, zistíte že sa skoro nikdy sa nevyskytujú na najvyššom a najnižšom poschodí a v regáli sú najviac 3-4.  Inak by, samozrejme, neupútali toľkú pozornosť.

   4. Uložený a vyrovnaný tovar v regáloch

Predajcovia si tiež dajú záležať, aby ich tovar v jednotlivých regáloch nebol len tak vzadu uložení. Aby zaujal, musí byť vpredu, vyrovnaný a podľa možností naplno doplnený.

Autor vie o čom píše, keďže počas leta brigádoval v jednom nemenovanom supermarkete a mal na starosti aj veci ako tieto.

     5.Čistota predajne

No a na záver tu máme ďalšiu, prirodzenú vlastnosť obchodov. Nie nadarmo sa zvykne hovorí Čistota – pol života. Platí to aj v tomto prípade. Skôr sa vrátime ku predajcovi, ktorý dbá o čistotu a poriadok. Pri ňom je totiž aj predpoklad, že tak ako sa stará o svoj obchod, tak sa postará aj o nás, jeho  zákazníkov.

 

Cieľom tohto blogu nie je v žiadnom prípade očierniť, resp. byť nelojálni k zamestnávateľovi, len poukázať na niektoré, vopred premyslené ,,triky“ predajcov smerom k zákazníkom.

Inšpiráciou mi bol istý nemecký článok a vlastné skúsenosti.

Samozrejme nedá sa to povedať že by to týmto spôsobom robili všetci predajcovia a ovplyvňovalo to všetkých zákazníkov. Každý sme predsa iný a na každého pôsobí niečo iné.

A na úplný záver vám prajem veľa príjemných nákupov a čo najmenej zbytočne nakúpených vecí.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Policajný odborár: Útočiť na ženu od chrbta nie je normálny zákrok

Ak by mali policajti kvalitnú výbavu, počet incidentov by klesol, tvrdí policajný odborár MARIÁN MAGDOŠKO.

DOMOV

Kaliňák nepovažuje sotenie ženy za podstatné, nová ombudsmanka to skúma

Policajný prezident Tibor Gašpar chce zlepšiť psychickú prípravu policajtov.

KOMENTÁRE

Dni Islamského štátu sú takmer spočítané, ale teror v Európe nezmizne

Radikálni bojovníci sa vracajú do Európy.


Už ste čítali?